"The Power Modifier of an engine increases or decreases power output, in exchange for a decrease or increase in fuel efficiency. Through research multipliers from 0.1 to 3 in intervals of 0.05 are available."
Tiré du wiki
Donc le propulseur, à 50%, est 2x moins puissant mais est presque cinq fois plus efficace énergétiquement.
"Engines can be designed in whole-number sizes from 1 to 50 HS, with an equivalent percent reduction in fuel consumption. Total engine power is calculated by Engine Technology x Engine Size x Power Modifier. Total engine fuel consumption is calculated by Power Modifier ^ 2.5 x Total Engine Power x Fuel Consumption x (1 - Engine Size/100).
An engine that is at least 25 HS and has a Power Modifier of x0.5 or less is considered a Commercial Engine."
Voilà le reste. C'est dans la partie assez fournie du wiki, dans "Player Designed System". Attention, dans cette partie du wiki, il y a des tech que l'on a pas encore découvert, alors si tu veux les apprendre par toi-même, je te conseille de ne pas y aller
.
Pour ce qui est de la System Map, je la trouve assez jolie, alors je la garde. C'est pratique pour savoir quand Mars m'envoie des minerais.