CONNEXION
  • RetourJeux
    • Sorties
    • Hit Parade
    • Les + populaires
    • Les + attendus
    • Soluces
    • Tous les Jeux
    • Gaming
  • RetourActu Gaming
    • News
    • Astuces
    • Tests
    • Previews
    • Toute l'actu gaming
  • RetourBons plans
    • Bons plans
    • Bons plans Smartphone
    • Bons plans Hardware
    • Bons plans Image et Son
    • Bons plans Amazon
    • Bons plans Cdiscount
    • Bons plans Decathlon
    • Bons plans Fnac
    • Tous les Bons plans
  • RetourJVTech
    • Actus High-Tech
    • Intelligence Artificielle
    • Smartphones
    • Mobilité urbaine
    • Hardware
    • Image et son
    • Tutoriels
    • Tests produits High-Tech
    • Guides d'achat High-Tech
    • JVTech
  • RetourCulture
    • Actus Culture
    • Culture
  • RetourVidéos
    • A la une
    • Gaming Live
    • Vidéos Tests
    • Vidéos Previews
    • Gameplay
    • Trailers
    • Chroniques
    • Replay Web TV
    • Toutes les vidéos
  • RetourForums
    • Hardware PC
    • PS5
    • Switch 2
    • Xbox Series
    • Switch
    • Pokemon pocket
    • FC 25 Ultimate Team
    • League of Legends
    • Tous les Forums
  • PC
  • PS5
  • Xbox Series
  • Switch 2
  • PS4
  • One
  • Switch
  • iOS
  • Android
  • MMO
  • RPG
  • FPS
En ce moment Genshin Impact Valhalla Breath of the wild Animal Crossing GTA 5 Red dead 2
Forum
  • Accueil
  • Actus
  • Tests
  • Vidéos
  • Images
  • Soluces
  • Forum
Liste des sujets

régions ...

elbartoz
elbartoz
Niveau 9
15 novembre 2003 à 11:54:08

quelqu´un peut m´expliquer comment on met dans son jeu le regions que l´on téléchArge ?

aliasata
aliasata
Niveau 10
15 novembre 2003 à 13:07:38

les region moi jai jamais reussi a les installer ds le jeu, je suis aller sur simtropois pour en telecharger et il te dise de telechager un formant jpg et un truc de config mais qd j ele place ds le repertoire region et bah je nai rien du totu :lol: je dois mal mis prendre :rire: mais pour les villes telechager set a placer ds : Mes documents , Sim city 4, regions, et download :ok:
voila le peu ke je sais . ... :content:

-Intensy-
-Intensy-
Niveau 3
15 novembre 2003 à 13:17:26

Create a new folder in your My Documents\Sim City 4\Regions and name it after the region you wish to download and install; e.g. " \Seattle".

Download the associated . jpeg file by clicking the icon provided. Save this in the new folder.

If there is a . bmp configuration file for your new region, download and save it to your new folder and rename it config.bmp.

Start Sim City 4.

On the Region Screen, click the Open Region icon. Select your new region folder. The screen will change to a large flat area - this is normal.

Hold Shift+Alt+Ctrl+R and navigate to the jpeg file you just saved. Select this and hit " okay"

Sim City 4 now converts this . jpeg file to a new region; it takes approximately 5 to 15 minutes depending on the size of the region and the speed of your computer.

You´re done! Don´t forget to add trees and wildlife to suit your preferences.

Footnotes: Default location for all Sim City Regions is in the My Documents\Sim City 4\Regions folder ( C:\Documents and Settings\UserName\My Documents\Sim City 4\Regions) Sim City 4 Regions are made up from multiple city zones, each zone represented by an individual file. The size and placement of these regions is controlled through a config.bmp
Sim City 4 can create new regions from grey scale jpeg files. It does so by converting the different shades into high and low regions.

Upload Yours: You can also Submit a Region to us. It must include a preview image, the terrain file in JPEG format and, if necessary, a Config.bmp. Use the online form to uplaod directly to our server and follow our guidelines for your submissions.

aliasata
aliasata
Niveau 10
15 novembre 2003 à 13:18:39

heu....sorry but , can you speak in french because I can´t understand what you say :lol:

thank you :oui:

-Intensy-
-Intensy-
Niveau 3
15 novembre 2003 à 13:24:42

Ah, on est 2 au moins. Si j´ai bien compris faut que tu cree un fichier qui porte le nom de la région que tu veux utiliser. My Documents\Sim City 4\Regions\lenomdetarégion et tu decompresse se fichier jpg.

Start sc4, une fois que tu es en vue de région clic sur Shift+Alt+Ctrl+R et cherche le nom de t´a region. s´a va la Convert en region normal.

A+

elbartoz
elbartoz
Niveau 9
15 novembre 2003 à 13:35:52

ok merci, je vais essayer

aliasata
aliasata
Niveau 10
15 novembre 2003 à 13:48:59

merci Intensy ! ! :content:

Nicolasdu64