Je viens de relire une interview de Ken Kutaragi dans une version un peu plus complète pour en savoir plus sur ce qu´il appel le "Cell Network". Voici le passage interessant :
EET: The Cell processor targets general-purpose applications. Does it satisfy all the requirements for a game processor?
Kutaragi: All of those requirements have been incorporated; we did not compromise the processor.
The Cell processor will completely change the concept of programming. Conventionally, programming has sought to pull out the best performance from a closed processor and a certain capacity memory. The Cell processor assumes the existence of multiple Cells.
The model image for the Cell-based network may be the Internet: Servers around the world form one virtual "computer," and each PC accesses it. One Cell or cluster of Cells can also function as a server; but whereas the present Internet mainly handles characters, applications on the Cell network will also handle semantics and reasoning.
Though sold as a game console, what will in fact enter the home is a Cell-based computer.
People now have various media in their homes, but those media are not yet organized. The Cell handles those media intelligently. For example, it can compile images and video footage of you by recognizing your images from a vast accumulation [of images]. When used for security, it could use image recognition to identify the presence of a stranger in a monitored area.
Pour résumer ces dires et pour ceux qui veulent pas lire il dit que le Cell est un processeur qui a "conscience" qu´il n´est pas seul et qui aurait la capacité de communiquer avec d´autres processeurs Cell. Je m´en refère à votre avis ou vos connaissance sur le sujet que je n´ai peut être pas.
Pensez vous qu´il ne s´agisse que d´un Network "Local" et que la PS3 pourrai tiré parti d´un Cell d´une télévision ou d´un autre lecteur ou s´agit t´il vraiment d´un Network total.
En d´autre terme pensez vous possible que la puissance des CELL puisse être utilisé pour former un super calculateur à l´échelle mondiale ? ( comme certains programme le permette sur PC )
Ce sont les termes dans lesquels Kutaragi s´exprime sur le sujet qui me font pensez à ca "Plus il y aura de CELL et plus le CELL Network sera puissant" :s
C´est pas de la SF ca se fait déja sur PC, mais sur PS3 ca serai énorme ? Vous en pensez quoi ( a part que je suis fou ) ?
Mais bon si ma PS3 peut bosser pour un hopitale pendant que je dort, je suis pas contre.
Merci à ceux qui n´ont rien a dire, de ne rien dire.