Salut !!
Alors voila on a eu des correspondants en anglais , et il va falloir repondre a leur lettre
Ce sont des canadiens (tabarnac(mais non c´est pas des kébékwa)) donc c´est pas impossible que j´ai utilisé des expressions typyquement anglaises ou americaines ...
Voila ce que j´ai deja redactionner , pouvez vous me corriger svp ? (surtout pour les temps je crois
)
alors :
Hello .....!
How are you ?
Your letter done me please (c´est censé vouloir dire ta lettre m´a fait plaisir lol)
My name is ....
I am 14
I´m 5fts 8in and a bit thin(je crois que c´est ca 1.70)
I´m brown-eyed .
My hairs are long and brown too.
I am an obstinate person (têtue) , but i´m polite calm , curious ,shy, serious and nice
I live with my parents and my sister in a little village near the city where my school is.
I like to listen music (every kinds , exept jazz) , read and write poems , and be alone ...
And you , what do you like ?
At school , we have more lessons than you by day ...You will found my timetable (emploi du temps ?) with my letter .
Every school days I wake up at 5:50 AM and fall asleep at 10:00PM
My favorite lesson is english because I think it can be useful to speak english in foreigners countrys
Did you ever come in france ? If you never come , you have to do because i think it is a beautiful country , but not anywhere (
)
But Canada must be magnificent too , and i would to visit this country a day
as it is probably the only letter I can write to you before we change penfriends ,(in december I suppose ) I let you my e-mail adress for speak by internet
I hope that you will like my letter ,
....
Walla !! !
Merci beaucoup de me dire mes erreurs !