et bien non tu te trompes ... il y a aussi la liste de recettes avec le broyeur de Maître Drogan sur Game banshee.com c´est là que je l´ai trouvé ( et j´ai l´ai posté dans le sujet Sujet : recette magiques et objets incongrus
voilà la citations de puis le site de gamebanshee:
Drogan’s room has some supplies you can loot, a table where you can make more focus crystals (combine one quartz crystal with two phenalopes, amythests, aventurines, or flourospars), and a machine called The Grinder, which you can use with various alchemy items. Placing Mischa’s practice sword and quartz crystal into The Grinder creates The Tinoman, a greatsword with a +1 bonus to attack, slashing damage, and massive criticals. A quartz crystal, an empty bottle, and two fenberry will get you a potion of barkskin. A quartz crystal and the Shadow Heart will create a Lesser Amulet of Health and a quartz crystal with a green spore makes a Ring of Disease Resistance
Voilà ^^
Sinon ... diantre il n´y aps de chapitre 3 dans SofU c´est sûr^^ dis moi qui c´est le npc dont tu parles car là je ne vois pas ( d´ailleurs je n´ai pas compris si tu parle de NWN de NWN SofU ou de NWN HotU?