Je poste ce que j'ai mis sur les forums de FIFA ^^:
PES 2013 élu meilleur jeu de sport de l'E3 par CVG (titre raccourcis par manque de place)
"Best Sports Game: PES 2013
Developer: Konami
Publisher: Konami
Daniel Dawkins, Xbox World/PSM3 editor: There's little to choose between the excellent PES 2013 and FIFA 13, so in the interests of bias, I'll plump for Konami's game - if only for so successfully escaping the tragedy of its early days on PS3. Full manual passing and shooting liberates the play, and you need to work harder than Superman with a kryptonite tin opener to split opposition defenders. The Player ID system makes star players like Ronaldo and Iniesta feel truly unique, and the first touch system allows skilled players to elevate themselves further above newcomers. Visually, it's still less fluid than FIFA, but both games are worth shaking your Tica-takas at.
Tim Clark, Future games senior editor: Calling it the best perhaps implied it's now ahead of its nemesis FIFA, which would be too big a call to make this early, but under new creative management Konami's series is certainly the most improved. (About time too, frankly.) The passing seemed more subtle, the dribbling a lot less rigid, and most tellingly the old thrill triggered by scoring was back in full effect."
http://www.computerandvideogames.com/353976/features/cvgs-e3-2012-awards-in-full/?page=2#top_banner
Bonne nouvelle qui va pimenter encore une fois de plus la concurrence.
Évidemment, tout ce qui est éloges envers Konami, on sait d'avance que JV ne publiera pas la news. Par contre, si David Rutter avait la gastro, on le saurait de suite
.
C'est comme Rivaol qui fait genre de pleurer après avoir jouer à FIFA 13 ou le fait que le 3ème trailer de PES ait été uploadé 2 semaines après et le 4ème passé à la trappe (et tout simplement le meilleur, go youtube sur les channel pes officiel).
C'est marrant car on nous prends pour des dingues quand on dit que JV filtre les infos de PES et parle de FIFA à la moindre occasion. En attendant les autres sites pro pour PES 2013, eux, dans les review, ils ont pas mit "moyen" (tu mets ça quand le jeu stagne, régresse. Pas quand le jeu évolue. Mais venant d'un site qui mets des notes de malade à une série qui bouge pas du style COD...
)
Je suis joueur FIFA. Je le dis car ici Kévin le FUTO ne se fie qu'à l'étiquette d'un joueur.