En fouillant un peu sur le net j'ai trouve sur le wiki de borderlands quelque infos :
http://borderlands.wikia.com/wiki/Vermivorous_the_Invincible
Each Varkid has a small percent chance at having the ability to turn into a Vermivorous if they live long enough.
They DO NOT need to be damaged.
They DO NOT need to have other Varkid around (but more Varkid, more chances).
They DO NOT require the Blood of Terramorphous to spawn.
They DO NOT require X amount of Y types of Varkids to be present in order to spawn.
They DO NOT need to kill other enemies to level up from Ultimate to Vermivorous.
They DO need to remain in combat (with the player or NPC enemies) for enough total seconds to hit their metamorphosis timers.
You may initiate combat, leave them be, return and still have them metamorphose.
Team size appears to have a direct (and increasingly positive) effect on metamorphosis chance.
If a Varkid (or a group of Varkids) has not metamorphosed at all in 2-3 minutes, kill them all and move to the next spawn, or save and quit then re-enter for another go.
The following values have been observed and clocked as relatable metamorphosis timers recorded over the course of a number of sessions and, barring the possibility that Super Badass burrowing conflicts with metamorphosis timing, and the precise time between an Ultimate Badass' metamorphosis, can very well be set to a stopwatch. Note: the recorded times begin -at the point of becoming combat-active-; in other words, this is the total amount of time a Varkid actor is capable of doing damage to the player, before it (should) construct a coccoon.
Larval/Blood > Adult Pod = 10s
Adult > Badass Pod = 20s
Badass > Super Badass Pod = 30s
Super Badass > Ultimate Badass Pod = ~40s
Ultimate Badass > Supreme Badass Pod (Vermivorous) = ~100s (1m 40s)
Si vous ne parlez pas anglais voicu la traduction générale :
Chaque salgauss ont un petit pourcentage de devenir Vermivorous
Ils n'ont pas besoin d'etre blessé
Ils n'ont pas besoin d'avoir d'autre salgauss a cote(mais plus y en a plus il y a de chance)
Il n'y a pas besoin de blood of terra
Il n'y a pas besoin de x fois de y types de types de salgauss pour qu'il spawn
Il n'y a pas besoin de tuer d'autre ennemis pour avoir le vermi
Ils ont besoin de rester en combat avec le joueur ou IA ennemis assez de temps pour qu'il se métamorphose
La taille de l'equipe influs sur les chances de métamorphose
Si les salgauss ne se sont pas tous métamorphosés au bout de 2/3 minutes quittez/revenez
Ensuite c'est moins important donc je le traduirai pas mais ce qui est intéressant c'est ce qui ya en dessous
Larvaire/sang > Adult Pod = 10s
Adulte > Brutal = 20s
Brutal > Super Brutal = 30s
Super Brutal > Ultime = ~40s
Ultime > Supreme (Vermivorous) = ~100s (1m 40s)
Vous pouvez voir le nombre de seconde qu'il faut aux salgauss pour se métamorphoser.
Par exemple si l'ultime n'a pas commencé a se métamorphoser au bout de 1m 40s environ, il le fera pas donc vous pouvez quitter et réessayer.
Voila j'ai essayé la 2e fois il est apparu alors que j'etait avec mon perso principal et j'avais activer ma 2e manette pour envoyer le niveau 1 se faire buter.
J'espère que ce message pourra vous aidez!! Bon jeu à tous