Salut tout le monde !!
Je sais, c'est nul de demander cela, mais voici ce que me met l'analyse du système par le site d'EA Games, catégorie Crysis :
CPU
Minimum: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista) or faster, Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista) or faster, AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or faster.
You Have: 4 processors running - Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz PASS
CPU Speed
Minimum: Intel Multi Core: 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista)
You Have: 2.40 GHz PASS
System RAM
Minimum: 1 GB (Windows Vista requires 1.5GB RAM)
You Have: 3.0 GB PASS
Operating System
Minimum: Windows XP/Vista
You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build 6000) PASS
Video Card
Minimum: Supported chipsets: NVIDIA GeForce 6800 GT or greater; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or greater. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. Integrated chipsets are not supported. Updates to your video and sound card drivers may be required.
You Have: NVIDIA GeForce 8500 GT () PASS
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card
Video RAM: Required - 256 MB , You have - 1.7 GB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 7.15.11.6222 FYI: Your video card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. Updating your drivers is an important part of keeping your computer up to date, to learn more click the 'Driver Info' button.
DirectX Version
Minimum: 9.0c (included)
You Have: 10.0 PASS
Sound Card
Minimum: Yes
You Have: Haut-parleurs (Realtek High Def PASS
Free Disk Space
Minimum: 12 GB
You Have: 269.1 GB PASS
DVD
Minimum: 8X speed DVD-ROM. This game contains technology intended to prevent copying that may conflict with some DVD-ROM, DVD-RW and virtual drives
sachant que pr le CPU, j'ai ttes les barres de OK, pour CPU speed, j'en ai deux de plus que le minimum, pour la RAM j'en ai 3 de plus, pour Operating system j'en ai 2 de plus, pour Video Card jai ttes à fond, ainsi que pour "free disk"
Donc, je comprends pas, pourrais-je faire fonctionner Crysis ? Et si oui, à quel niveau ?
http://www.systemrequirem[...]4e7e452c82f7819e88e
= Ce site vous permettra de savoir à quel niveau êtes VOUS ; vous pouvez le trouver sur le site officiel d'EA Games !
Désolé, j'avais déjà posé cette question... mais j'aimerais vraiment pouvoir rigoler avec ce jeu qui m'a l'air incroyable, tout de même !
Merci à ceux qui me répondront, malgré les "IL existe un topic exprès pour ça..."
bonne soirée à tous !