Biglia (foto) is een 20-jarige middenvelder van Independiente.
Hij was aanvoerder van Argentinië op het WK-20 in Nederland, vorig jaar. Argentinië werd wereldkampioen.
Biglia is bovendien een goeie vriend van Nicolas Frutos, die zijn ex-ploegmaat overtuigd zou hebben om voor Anderlecht te kiezen.
Over de transfersom is niets uitgelekt, maar Biglia zou met meer dan drie miljoen euro de duurste transfer in de Anderlecht-geschiedenis kunnen worden.
Biglia is niet de opvolger van Zetterberg
Volgens Het Laatste Nieuws zou Biglia dinsdagavond al in België kunnen landen. In de loop van de week zou hij medische tests afleggen en daarna een contract kunnen tekenen.
Voor de middenvelder zou in het Astridpark een contract klaarliggen van drie of vier seizoenen. Biglia wordt niet beschouwd als de opvolger van Zetterberg. Hij is een controlerende middenvelder met een uitstekende techniek.
Van Damme: "Ik wil naar Anderlecht"
Anderlecht zoekt ook nog twee verdedigers en Jelle Van Damme lijkt een goede kans te maken om er één van te worden.
(foto Belga)
"Ik heb altijd gezegd dat ik wel naar Anderlecht wil", zegt de 22-jarige Van Damme (foto) in Gazet van Antwerpen.
"Maar de clubs moeten er ook uitraken. Over twee weken zal ik meer weten. Door het overlijden van mijn manager Willy Hox ligt alles even stil."
"Ik ben daar nog altijd niet goed van, ik wist niet dat hij ziek was", zei een aangeslagen Van Damme. "Donderdag belde ik hem. "Je klinkt moe", zei ik. De dag nadien was hij er niet meer."
Anderlecht volgde ook de piste-Civelli, maar Marseille heeft de optie op de 22-jarige verdediger van Banfield gelicht. Het zal nu iemand anders moeten zoeken.
Is Boussoufa dan de opvolger van Zetterberg?
Anderlecht droomt nog altijd van Mbark Boussoufa. "Maar dan zal het snel moeten zijn. De belangstelling vanuit het buitenland wordt steeds groter", zegt voorzitter Ivan De Witte
chaud de poster que des infos flamandes