J´aimerais apporté un petit quelque chose.
Dans l´ordre du phénix, quand Pétunia parle des détraqueurs, elle dit (en VO)
"I heard - that awful boy - telling her about them - years ago," she said jerkily.
"If you mean my mum and dad, why don´t you just use their names?" said Harry loudly, but Aunt Petunia ignored him. She seemed horribly flustered.
that awful boy, qui est-ce?
Je met une interview de JK
David Moulds for the News of the World - How does Aunt Petunia know about dementors and all the other magical facts she knows?
JK Rowling: Another very good question. She overheard a conversation, that is all I am going to say. She overheard conversation. The answer is in the beginning of Phoenix, she said she overheard Lily being told about them basically.
Is that true?
JK Rowling: Yes. The reason I am hesitant is because there is more to it than that. As I think you suspect. Correctly, but I don´t want to say what else there is because it relates to book 7.
Donc, qui a-t-il de plus?
Selon moi, that awful boy n´est nul autre que Severus Rogue. Il y a plusieurs fait qui démontre que cela n´est pas James. Est-ce que James parlerait a Lily de détraqueur et de prison? Et deuxièmement, ils ne se sont fréquentés qu´en 6e et 7e, donc, Lily a eu le temps de connaitre les détraqueurs avant non?
En français ça donne Quoi ?
Sinon je pense que Pétunia ne connas pas les détraqueurs, elle sait que ce sont les gardiens d´askaban mais c´est tout! Je pense qu´elle ignor que ce sont des démon qui révelent les pires souvenir et qui bouffe les âmes.